X
تبلیغات
مشهدتئاتر
 
========================== -----------------------------------------------------------
 
 
 
تاریخ :  شنبه بیست و نهم مرداد 1390
نویسنده :  سید جواد اشکذری

تشكيل اتاق مشاوره

دبير خانه بيست و يكمين جشنواره تئاتر استاني (رضوان)  در نظر دارد به منظور ارتقاء سطح كيفي نمايش‌هاي متقاضي حضور در جشنواره و هم‌چنين افزايش احتمال حضور موفق گروه‌ها در جشنواره با برگزاري جلسات مشاوره در سطح پيشرفته با كارگردانان، اقدام نمايد.

دبير بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان با بيان اين مطلب افزود: اتاق مشاوره به همت اداره هنرهاي نمايشي استان خراسان رضوي و انجمن هنرهاي نمايشي استان متشكل از كارشناسان خبره نمايش، آماده مشاوره و هم فكري با كارگردانان محترم در حوزه‌هاي كارگرداني، طراحي صحنه، طراحي نور و موسيقي مي‌باشد.

رضا كمال علوي ياد‌آور شد: اين طرح ويژه كليه كارگرداناني است كه متون‌شان در جشنواره بيست و يكمين دبيرخانه جشنواره تئاتر استان (رضوان) مورد پذيرش هيئت محترم بازخواني قرار گرفته است.


 
 
تاریخ :  یکشنبه بیست و سوم مرداد 1390
نویسنده :  سید جواد اشکذری

 

اعلام متون پذیرفته شده هشتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد

متون پذیرفته شده هشتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد معرفی شدند.

دبیر هشتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد در گفت‌وگو با روابط عمومی کانون هنرمندان خراسان با اعلام این مطلب افزود: «از بین  74  نمایش ارسال شده به دبیرخانه جشنواره تعداد 36  متن پذیرفته شد.»

"علی روحی" افزود: «هیأت بازخوانی متشکل از حمید سهیلی، جواد اشکذری و حامد امان‌پور قرایی هستند. این جشنواره نیمه اول شهریورماه امسال برگزار خواهد شد.»

لازم به ذکر است هشتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد  از سوی  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد توسط انجمن هنرهای نمایشی مشهد با همکاری معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، کانون هنرمندان خراسان و انجمن هنرهای نمایشی استان، برگزار خواهد شد.

متون پذیرفته شده به شرح زیر است:

کلیسا نویسنده و کارگردان: مهدی ضیاء چمنی / عاشقستان نویسنده: کیوان صباغ کارگردان: پوریا گوهری راد / خرس نویسنده: آنتوان چخوف کارگردان: فرشته فارغ / خواب بعد از تنهایی با سیاوش نویسنده: مهدی کوشکی کارگردان: سید حسام محمدی یاسر عودی / اعترافی درباره زنان نویسنده: امیر یاراحمدی کارگردان: سید حسام محمدی یاسر عودی / سوگ سیاوش نویسنده و کارگردان: فرشته فارغ / مرگ در میزند نویسنده: ودی آلن کارگردان: مصطفی خیرآبادی / کانال نویسنده: مصطفی شمقدری مهدی شمقدری کارگردان: مصطفی شمقدری / آه و ماه نویسنده: سعید تشکری کارگردان احسان نگهبان /مرگ فروشنده نویسنده: آرتور میلر کارگردان: سید مهدی سجادیان / پالتو نویسنده: دینو بوتزاتی کارگردان: علی عامل منیریان / داستان خرس های پاندا نویسنده: ماتئی ویسنی یک کارگردان: مهدیس رهنما / خانه من کجاست؟ نویسنده و کارگردان : فرشته فارغ / عروسی شغال نویسنده: محمد رضایی راد کارگردان: مصطفی داوطلب / تشنگی، عطش نویسنده: یوجین اونیل کارگردان: معین محب علیان / سوفیای من نویسنده: نصرا... قادری کارگردان: محمد حسن نیازی / معکوس نویسنده و کارگردان: راضیه آزاد / ببین چه برفی می آید نویسنده: نادر برهانی مرند کارگردان: علی ایزدپناه / مصاحبه نویسنده: محمد رحمانیان کارگردان: مهدی بهشتی نسب / آوازی نرم برای جهان نویسنده : فریدون ولایی کارگردان: سعید صبوری / مسافران نویسنده: محمد رحمانیان کارگردان: محمود کریمی / الکترا نویسنده: توفیق الحکیم کارگردان: سیامک دورانی / چنگار نویسنده: رنه هامو کارگردان: نرگس گلکار / درد مختصر نویسنده: هارولد پینتر کارگردان: بهاره رضی زاده / شب‌های آوینیون نویسنده: کوروش نریمانی کارگردان: امیر نجفی / تهران 1390 خورشیدی نویسنده: سلما سلامتی کارگردان: محمد خوش خلق / بازی نویسنده: سام شاپارد کارگردان: هادی موسوی / خیانت نویسنده: هارولد پینتر کارگردان: هادی موسوی / یک کاست لته نویسنده: هادی زرقانی کارگردان: بهناز طبسی / خودکشی نویسنده و کارگردان : احسان روحی / یک برش کیک شکلاتی نویسنده : علی حاتمی نژاد کارگردان: حامد تهرانی / تلفن بی موقع نویسنده: بهزاد صدیقی کارگردان: علی غیبی مشهد / آقای قاضی صدایم را می‌شنوید نویسنده: مرتضی شاه کرم کارگردان: عباس رثایی / زمستان 66 نویسنده: محمد یعقوبی کارگردان: عفت امام وردی / تله و زیون نویسنده عبدالحی شماسی کارگردان: مهسا غفوریان / شب آفتابی نویسنده و کارگردان: اسماعیل بایگی.


 
 
تاریخ :  شنبه بیست و دوم مرداد 1390
نویسنده :  سید جواد اشکذری

ا

 

آثار پذیرفته شده در بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی معرفی شدند

آثار پذیرفته شده در بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی (رضوان) معرفی شدند.

44 اثر از 7 شهرستان کاشمر، تربت حیدریه، مشهد، قوچان، سبزوار، نیشابور و سرخس در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی (رضوان) حضور دارند.

در این جشنواره 23 اثر از مشهد به جشنواره راه یافته‌اند که شامل نمایش "سیلاب" نوشته "محمد نقابی" و کاری از "مصطفی ابهری"، نمایش "دل بسته" نوشته "عباس جانفدا" کاری از "احمد طاهونچی"، نمایش "من گل جمال‌زاده رنجم..." نوشته و کاری از "اسماعیل بایکی"، نمایش "سپنج رنج و شکنج" نوشته "محمود استاد محمد" به کارگردانی "سروش طاهری"، نمایش "کنار" نوشته "رئوف دشتی" کاری از "غلامرضا جهانپا"، نمایش "معکوس" نوشته و کاری از "راضیه آزاد"، نمایش "پنتی منتو" نوشته و کاری از "احسان روحی"، نمایش "گلاریس" نوشته و کاری از "جلال شهبازی‌نژاد"، نمایش "از خرمشهر تا محمره" نوشته "شیبانی" به کارگردانی "مرجان حسین‌زاده"، نمایش "یلدا" نوشته و کاری از "مهدی سیم‌ریز"، نمایش "زندگی به مقدار لازم" نوشته و کاری از "مسعود عقلی"، نمایش "روایت آن خرک اندر حکایت سایه‌اش" نوشته "کیوان صباغ"، نمایش "پلی از جنس شیشه" نوشته "نگار نادری" کاری از "علیرضا اسدی"، نمایش "بدون خداحافظی" نوشته "نغمه ثمینی" کاری از "مرتضی فتاحی"، نمایش "ملکه موریانه‌ها" نوشته "مهسا آبیز ـ سلحشور" کاری از "صحرا رمضانیان"،  نمایش "شهردار" نوشته "آرش خیرآبادی" و کاری از "سهند خیرآبادی"، نمایش "انگشت به دهان" نوشته "فرشته قاسم‌زاده" کاری از "محمود کریمی"، نمایش "باد که می‌نویسد" نوشته "آرش عباسی" کاری از "علی عسگری" نمایش "مامانو حدس بزن" نوشته "صحرا رمضانیان" کاری از "حسین اکبرپور"، نمایش "نعل کردن خر سرکش" نوشته و کاری از "امیر نجفی"، نمایش "آدم آدم است" نوشته "مهرداد رایانی"‌ کاری از "عفت امام صدق" نمایش "آخرین نامه" نوشته "مهرداد کوروش‌نیا" و کاری از "علیرضا اسدی"، نمایش "رخم خار" نوشته "فرشید تمری" کاری از "حکیم مشورتی"، می‌شود.

همچنین از شهرستان سبزوار 6 اثر با عنوان "اژدهاک" نوشته "بهرام بیضایی" "مصطفی حمیدی‌فر"، نمایش "آخ اگه بارون بباره" نوشته "مصطفی حمیدی‌فر" کاری از "سید جواد وارینی"، نمایش "پرواز بر فراز ابرهای تاریک" نوشته "علیرضا کلاهچیان" کاری از "وحید المجیدی"، نمایش "رام کردن زن سرکش" نوشته "داود فتحعلی بیگی" و کاری از "جواد رازقندی"، نمایش "گدار" نوشته "رضوی" و کاری از "محمد وارینی" و نمایش "شنبه‌های رفتن" نوشته"محسن زمانی" کاری از "ابوالفضل عصار" در جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی اجرا می‌شوند.

از شهرستان قوچان نیز 3 اثر با عنوان "ابهریا" نوشته "حامدامان پور قرایی" کاری از "محمد بهاگیر"، نمایش "افسانه صبا" نوشته "بهمن مرتضوی" کاری از "رستگار ـ رشیدی" و نمایش "کسی نظم گل‌های شمعدانی را بر هم می‌زند" نوشته و کاری از "محمد سلطانی" در این جشنواره به روی صحنه می‌روند.

نمایش "نقل زنان سنگی" نوشته "چیستا یثربی" کاری از "علیرضا متمردی"، نمایش "تهران، 1390 خورشیدی" نوشته "سلما سلامتی" کاری از "محسن مسعودی‌فر"، نمایش "من قاضی القضاتم که مرگ مرد مهر کردم" نوشته "نصرا... قادری" کاری از "استیلای ـ رضایی" و نمایش "سیب" نوشته و به کارگردانی "جواد فرح بخشیان" 4 اثر نمایشی هستند که از شهرستان نیشابور در این جشنواره اجرا می‌شوند.

همچنین در این جشنواره 3 اثر "خانه‌ای بر غبار" نوشته "عباس جانفدا" کاری از "وحید معینی دانشمندی"، نمایش "غریبه" نوشته "آرش عباسی" به کارگردانی "وحید معینی دانشمندی" و نمایش "پشت بام" نوشته "وحید کیارسی" به کارگردانی "محمد ناصری" از شهرستان کاشمر نیز برای شرکت در جشنواره استان خراسان رضوی پذیرفته شده‌اند.

نمایش "همه خواب همه بیدار" نوشته و کاری از "امیر قربانی"، نمایش "شاید شبی شوم و شفاف شیطان" نوشته "میلاد اکبرنژاد" به کارگردانی "محمد حسن‌زاده"، نمایش "زیر این باران بی‌پایان" نوشته "میلاد اکبر‌نژاد" به کارگردانی "محمدهادی وکیلی" و نمایش "خال گردن" نوشته "عباس جانفدا" کاری از "علی لشکری" عنوان 4 اثر نمایش هستند که از تربت حیدریه به این جشنواره راه یافته‌اند.

نمایش "صلابه‌ای برای ندبه" نوشته و کاری از "محسن توکل" نیز اثر نمایشی است که از شهرستان سرخس برای حضور در بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی پذیرفته شده است.


 
 
تاریخ :  چهارشنبه پنجم مرداد 1390
نویسنده :  سید جواد اشکذری
”رضا معطریان” در همایش تخصصی عکاسی تئاتر:

عکاسی تئاتر در هنرهای نمایشی به‌ یک پدیده تبدیل شده است

همایش تخصصی عکاسی تئاتر عصر شنبه اول مرداد، به همت حوزه هنری خراسان رضوی و مدیریت امورهنری شهرداری مشهد در تماشاخانه اشراق این شهر برگزار شد و رضا معطریان به همراه فرامرز عامل بردبار به عنوان کارشناس، در این نشست با هنرمندان عرصه‌های عکس و تئاتر سخن گفتند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، "رضا معطریان" در ابتدا گفت:« نه خودم را عکاس شاخصی می‌دانم و نه احساس می‌کنم خیلی جریان‌ساز بوده ام. من فقط کار کردم و همواره سعی کردم عاشقانه عکاسی کنم.»

وی افزود:«من در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلفی عکاسی کردم و ساختار عکاسی در تمام این زمینه‌ها یکی است و آنچه که آن‌را با هم متمایز می‌کند، زبان خاص آن‌هاست.»

دبیر سرویس عکس سایت ایران عکاسی تئاتر را برخوردار از ظرایف خاصی دانست و گفت:« حضور عکاس در عکس تئاتر،  نباید احساس شود. بنابراین عکاس باید در خدمت تمام عوامل و عناصر نمایشی باشد. به نوعی عکاس تئاتر با مهارتی که دارد این امکان را برای خود بوجود می‌آورد که بتواند لحظات ناب یک نمایش را ثبت کند.»

معطریان افزود:«تنها عکاسی دیجیتالی می‌تواند آثار یک عکاسی بی‌سابقه را با فرم و شاطر زدن‌های بیشتر با آثار یک عکاس باسابقه‌تر، همسطح کند؛ ولی آنچه مهم است نگاه عکاس است. چون این نگاه است که در عکاسی تئاتر خریدار دارد.»

وی ادامه می‌دهد:«روش هر عکاسی به خودش بستگی دارد. مهم نیست یک عکاس تئاتر، یک اثر نمایشی را یک بار ببیند و آن ‌را عکاسی کند و یا صد بار آن نمایش را ببیند، صحنه‌های مهم آن‌را یادداشت بردارد و بعد تصاویرش را از صحنه‌های مورد علاقه‌اش بگیرد. این که عکاس چه روشی را انتخاب کند، مهم نیست، بلکه مهم خروجی قابل دفاع عکس‌های اوست که از یک نمایش ارائه می‌دهد.»

این عکاس مطرح کشور، «عکاسی در تئاتر» را با مقوله «عکاسی تئاتر» بسیار متفاوت دانست و گفت:«گاهی یک نفر فقط عکسی از یک تئاتر می‌گیرد و تنها سعی در ثبت صحنه‌های نمایشی دارد اما به طور حتم  عکاسی تئاتر باید از زاویه هنری برخوردار باشد.»

رضا معطریان تصریح کرد:« نور، کمپوزیسیون، لحظات نمایشی، طراحی صحنه و برش از ویژگی‌هایی است که ما را به یک عکس محکم تئاتر می‌رساند.»

او تولید اثر و نیز ارائه آن ‌را دو مقوله مهم در موفقیت یک عکس تئاتر عنوان کرد و در ادامه خاطرنشان کرد:« تولید عکس‌های نمایشگاه «چهارسو» خیلی خوب است؛ اما در ارائه موفق نیست. چون این عکس‌ها‌ باید در ابعاد بسیار بزرگ چاپ می‌شد. اگر افراد مختلفی برای دیدن  عکسی، در پشت سر هم قرار بگیرند، آن‌ها هریک تصویری برای مخاطب پشت سر خود ایجاد می‌کنند. یعنی فضای گسترده‌ای برای بیننده عکس‌ها بوجود خواهد آمد. بنابراین یک بخشی از عکاسی تئاتر بعد از عکاسی از تئاتر بوجود می‌آید که مسیر را بتواند چگونه ادامه دهد.»

این هنرمند اضافه می‌کند:«ما باید در عکاسی تئاتر به یک نکته توجه کنیم و آن این که همه عوامل تئاتر دور هم جمع نشده‌اند که من عکس بگیرم؛ بلکه من عکاس هم جز این تئاتر هستم.»

وی افزود:«شما به عنوان هنرمند باید خودخواه باشید. از این منظر که اگر احساس می‌کنید عکسی که می‌گیرید درست است، کارتان را بدون قبول کردن نظرات دیگران انجام دهید و بر روی نظرات خود پافشاری کنید. اگر این پافشاری و ایستادگی انجام نگیرد، هیچ‌گاه پدیده‌ هنری بوجود نمی‌آید که دنیا را بتواند دگرگون کند. اگر ونگوگ بر تفکرات و نوع نگاه اولیه خود پافشاری نمی‌کرد و در برابر مخالفانش تسلیم می‌شد، هیچ‌گاه ونگوگ نمی‌شد. عکاسانی که با اثرشان در پی جلب رضایت دیگران هستند، هیچ‌گاه بیشتر از یک عکاس معمولی پیشرفت نمی‌کنند.»

رضا معطریان، جریان‌سازی ، خلاقیت و حرکت برخلاف جهت آب را از ویژگی‌های یک عکاس تئاتر نام برد و گفت:« هر چقدر عکاس تجربیاتش بالا می‌رود و دقتش بیشتر می‌شود، اصالت کارش هم بیشتر می‌شود و در واقع از هیجانات او کاسته می‌شود. اغلب عکاسان در ابتدای کارشان شروع به کارهای هیجان‌انگیز می‌کنند و یک جور ذوق‌زدگی دارند ولی هرچقدر که می‌گذرد این هیجانات فروکش می کند.»

وی ادامه داد:«من هم مانند بسیاری از عکاسان در ابتدای فعالیتم، وقتی بازیگر حرفه‌ای مانند رضا کیانیان را می‌دیدم، دچار هیجاناتی می‌شدم و به جای عکس تئاتر از او، عکس چهره می‌گرفتم. این عکس دیگر عکس تئاتر نیست. عکاس باید تئاتر را با اتمسفری که در صحنه وجود دارد، ببیند. بازیگر یک بخش از تئاتر است. تئاتر یعنی یک سری عوامل و عناصر کنار هم دیگر بعلاوه حضور عکاس، که به خلق لحظات نمایشی ختم می‌شود و در نهایت ثبت می‌شود.»

این عکاس خبری کشور در خصوص جایگاه عکاسی در کشور گفت:«بسیاری از عکاسان هستند که خاطره یک روزنامه و یا یک مجله هستند. خاطره یک جریان هستند. شما نمی‌توانید عکاسی مانند سعید صادقی را به خاطر عکس‌هایش از جنگ ایران و عراق حذف بکنید. این عکاسان از یک جایی گذشته‌اند.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد:«امروزه عکاسی در ایران، یک جور تشخص شده است. خیلی از بازیگران و ستاره‌های سینما، نمایشگاه عکس برگزار می‌کنند. عکاسی از آن حالت‌های گذشته‌اش در آمده است که عکاس همیشه در حاشیه باشد و یا دارای رتبه دوم باشد. عکاسی تئاتر در هنرهای نمایشی به‌ یک پدیده تبدیل شده و در هیچ جای دنیا ما اینقدر عکاس تئاتر نداریم.»

وی افزود:«در چند سال پیش خبرنگاری از رئیس بنیاد تئاتر عروسکی جهانی در خصوص وضعیت نمایش‌های ایرانی سوال می‌کند. او در جواب می‌گوید: تئاترهایتان کنار، عکس‌های این نمایش‌ها را کی گرفته و در ادامه اذعان می‌کند که عکاسی تئاتر شما خیلی از تئاترهایتان جلوتر است و عکس‌هایتان از استانداردهای جهانی برخوردارند.»

معطریان با بیان اینکه عکاسی تئاتر از خود تئاتر در جاهایی جلوتر است، اشاره کرد:«عکاسی تئاتر در حمایت‌های مدیریتی عقب است. به‌طور مثال در سال چند نمایشنامه چاپ می‌شود و در مقایسه با آن، چند کتاب از آثار عکاسی تئاتر منتشر می‌شود؟ ما عکاسان بسیاری داریم که از کارگردانان تئاتر ما خیلی جلوترند و در جایگاه هنری بالاتری قرار دارند و آن کارگردانان هم افتخار می‌کنند که آن عکاسان از آثار نمایشی آنان عکس می‌گیرند و بستر هم برایشان مهیا می‌کنند؛ اما ما وقتی عقب می‌افتیم که آثار عکاسان تئاتر در جایی جدا از نمایشگاه مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.»

                                              
 

وی تشکیل انجمن عکاسان تئاتر در درون نهادی مانند خانه تئاتر را از اتفاقات خوب این عرصه عنوان کرد و گفت:«این نشان می‌دهد که هنر عکاسی تئاتر به رسمیت شناخته شده است. این انجمن حدود 50 عضو فعال دارد و دارای هیات مدیره است و خودشان برای فعالیت‌هایشان تصمیم می‌گیرند.»

وی در پایان گفت:«برای اولین بار در تاریخ تئاتر کشور نام عکاس تئاتر در ردیف‌های بالای یک پوستر قرار گرفته و همین موضوع نشان می‌دهد که این هنر به تشخص بالایی رسیده است. چون کارگردان به این تفکر  و نظر رسیده که نام فلان عکاس برای اثرش اعتبار کسب می‌کند و نیز در جذب مخاطب هم بسیار موثر خواهد بود.»

در حاشیه:

رضا معطریان و هنرمندان دیگر از نمایشگاه عکس تئاتر «چهارسو» دیدن کرد و درباره عکس‌ها با سجاد انتظاری به گفتگو پرداختند.

معطریان سپس عکس‌هایش که در یک دهه اخیر از تئاترهای مختلف گرفته بود را به صورت اسلاید نشان داد و با حاضران درباره آن ها سخن گفت.

استقبال عکاسان و هنرمندان تئاتر  در این نشست، از ویژگی‌های این مراسم بود.


 
 
تاریخ :  سه شنبه چهارم مرداد 1390
نویسنده :  سید جواد اشکذری

چند خبر از تئاتر مشهد

 

خوانش نمایشنامه مرد عوضی و زن در تماشاخانه اشراق

نمایشنامه «مرد عوضی و زن» در پاتوق هنرمندان تئاتر این هفته حوزه هنری خراسان رضوی خوانش در ساعت 17.30 در تماشاخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی می گردد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی؛ «مرد عوضی و زن» نوشته  ایاکونوس کامبانلیس و ترجمه رضا شیرمرز می‌باشد که کارگردانی خوانش آن را امید مقدس بر عهده دارد.

ندا اسدی، سمیرا افشار، صادق سعادت، هادی میری و امید مقدس خوانشگران آن می باشند.

مرد عوضی و زن نگاهی مدرن به اتفاقات سال های پس از دوره ی سلطنت پادشاهی در یونان و حمله آلمان ها به این کشور دارد که منجر به بروز مشکلاتی برای مردم آن می شود.

 

برگزاري هشتمين جشنواره نمايشنامه خواني مشهد

هشتمين جشنواره نمايشنامه‌خواني مشهد نيمه اول شهريور ماه امسال برگزار خواهد شد.

علي روحي دبير هشتمين جشنواره نمايشنامه خواني مشهد ضمن اعلام مطلب فوق افزود:علاقمندان به شركت در هشتمين جشنواره نمايشنامه خواني مشهد تا 7 مرداد ماه جاري فرصت دارند متون خود را به ضلع غربي پارك ملت، مجتمع فرهنگي هنري امام رضا (ع ) و دفتر انجمن هنرهاي نمايشي مشهد ارسال نمايند. 

روحي ادامه داد: موضوعات جشنواره در بخش آزاد با محوريت دفاع مقدس، ايثار و شهادت، فرهنگ رضوي مي‌باشد.

وي همچنين از چاپ متون برگزيده اين دوره از جشنواره در قالب كتاب خبر داد و اذعان داشت: نويسنده برتر بومي نيز جايزه ويژه دريافت خواهد كرد.

روحي ياد آور شد: برگزاري ورك شاپ و كارگاه آموزشي از ديگر برنامه‌هاي جشنواره است و اختتاميه اين جشنواره مقارن با عيد سعيد فطر برگزار خواهد شد.

  آغاز مرحله بازخواني آثار شركت كننده در جشنواره تئاتر استاني

بازخواني آثار متقاضي شركت در بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان خراسان رضوي آغاز شد.

رئيس انجمن هنرهاي نمايشي خراسان رضوي در گفتگو با روابط عمومي كانون هنرمندان خراسان ضمن اعلام اين مطلب افزود:هيئت داوران متشكل از سعيد تشكري ،علي حاتمي ن‍ژاد ،محمد ملتجي ،بازخواني آثار شركت كننده در بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان خراسان رضوي را بر اساس اهداف جشنواره  آغاز نمودند.

سيد رضا كمال علوي ادامه داد: پس از پايان اين مرحله، متون منتخب، به كارگردان‌هاي متقاضي اعلام مي گردد و گروه‌هاي نمايشي  فرصت دارند تا بيست شهريورماه جاري براي مرحله بازبيني و انتخاب نهايي آماده شوند.


مشهدتئاتر
پايگاه اطلاع‌رساني تئاتر مشهد

سيد جواد اشكذري
نويسنده، كارگردان و منتقد تئاتر
/poll/js/?id=21748&width=160&height=300" >